15 Ocak 2009 Perşembe

banyo korkusu

Bebeğimizin ilk banyosunu babaannesi yaptırmıştı. Sonra eşimle birlikte yaptırmaya başladık.İkimiz de o kadar acemiydik ki. Babamız oğlumuzu sımsıkı tutuyor ben de vücudunu yıkamaya çalışıyordum. Bebek üşümesin diye bir yandan acele ediyor, bir yandan da sıkıca bebeği tutuyorduk. Bebeğimiz banyo yaparken çok ağlıyordu, o ağladıkça biz daha çok stres oluyorduk. Banyo yaptırmak bizim için kabusa dönüşüyordu, o yüzden haftada bir banyo yaptırıyorduk.

Bir gün ben kardeşlerimle bebeğimizi banyo yaptırmaya çalışırken ağlama seslerini duyan akrabamız Naime yenge olaya el koydu, tek eliyle bebeği çok kısa bir sürede yıkadı, biz de bakakaldık. Sonraki hafta bana biraz güven geldi, tek başıma yıkama kararı aldım. Küvetin içine bebeğin üzerinde yatabileceği fileyi taktım ve bebeğimi yavaşça küvetin içine yerleştirdim. Yavaş yavaş suyu dökmeye çalıştım, birkaç dakikada işimi hallettim, en son başına su döküldüğünde ağladı sadece, ondan sonra da banyoyu sever oldu.

7 aylık olduğunda bir dönem daha banyodan korkar oldu. Küvete su doldurdum, suyun içine ayaklarını soktum ama birden fena halde ağlamaya başladı, ayaklarını bir türlü suya sokmak istemiyordu, su dökülünce de ağlaması şiddetleniyordu. Ben de hemen çıkartmak için sıcak su çeşmesini açıyordum, sanırım su sesinden de korkuyordu. Banyo korkusu yeniden ortaya çıkmıştı ve ben bu sorunun bir an önce çözülmesini istiyordum.

Şimdi bebeğimiz 9 aylık. Geçen akşam babasıyla oğlumuzu banyo yaptırmaya karar verdik. Önceki günlerde bir gün babasının masasında oyun oynarken bardağa elini sokup oyun oynamak hoşuna gitmişti. Babası ilk önce bardağa su koyup onu oynatmaya, suya alıştırmaya çalıştı. Sonra adım adım ayaklarını küvete sokmaya başladı. İlk başta biraz şaşkınlık ve çekingenlik olsada küvetin içindeki oyuncaklar onun dikkatini çekti. Yavaş yavaş küvetin içindeki oyuncaklarla oynamaya başladı. Ben de yavaş yavaş köpüğüyle yıkamaya başladım vücudunu, saçını. Bizim yaramaz suyu çok sevmişti, eliyle suya vurup ses çıkarmak onu çok mutlu etti. Başından suyu dökünce bir an ağlamaklı olsa da suyla oynamak daha ağır bastı. Banyosu bitmişti ama yumurcak bu sefer de sudan çıkmak istemiyordu. Son suyunu döktükten sonra havlusuna sardık, masum bir şekilde bize bakıyordu. Sonunda banyo korkusu yeniden mutluluğa dönüştü.

Herhangi bir konuda bebeğin korkusunu yenmek için korkusunu sevdirmek ve ona korkusunu yavaş yavaş aşması için zaman tanımak gerek. 

0 yorum: